27 juni 2013

Bara JAG!


Jag har den senaste tiden ofta somnat omfamnande mitt inre barn, Jag har burit med mig honom genom dagen i en bärsele. Jag har hållit honom i famnen när han har varit ledsen och rädd.

Jag kallar honom för Lille Ingmar, eftersom det var mitt namn som barn. Jag har tyckt att det har varit "praktiskt" att jag och mitt inre barn har olika namn, kanske har det också gjort det lättare för mig att bli, och vara ,"vuxen" och låta honom finnas.

Men mitt inre barn är också Jag, det är ingen annan person vars känslor och handlande som jag inte behöver ta ansvar för. När jag ger mitt inre barn ett annat namn än mitt namn så separerar jag mig från honom.

Det är inte Lille Ingmar som är ledsen, arg eller rädd, det är Lille Sigfrid! Även om han en gång hette något annat så är han en del av mig idag, och vad han känner och gör är vad JAG känner och gör, det är MITT Ansvar.

Jag har i många år haft ett Kraftdjur, en Hjälpare och en Vägledare som jag ofta sökt råd och vägledning från. Det är en örn som heter Aquila. Men det är ingen annan person, det är mitt högre Jag. Det är den delen av MIG som Alltid vet exakt vad jag behöver.

När jag ger honom ett annat namn än mitt namn separerar jag mig från honom. Det gör det svårare att fullt ut ta Ansvar för och känna Stolthet för min inre visdom.

Det är inte Aquila som vägleder mig genom Livets svåra stunder och bekymmer, det är den Högre Sigfrid! Även om jag inte fullt ut har medveten tillgång till den delen av mig, så är det ändå den delen av mig som "regisserar" allt som sker i mitt Liv idag. och vad han planerar och räknar ut för skeden i mitt Liv är vad JAG planerar och räknar ut, det är MITT Ansvar.

Jag har trott på en Gudom som jag oftast kallar för Livet, som likaså vägleder mig på min resa här. Men det är ingen yttre Gudom som styr och ställer i mitt liv. "Livet" är snarare namnet på på den akt som min resa genom Livet utgör. Genom att se Livet som en yttre Gudom så separerar jag mig mig från min roll i skeendena, då tar jag inte fullt ut Ansvar för det som händer mig.

Den Högre Sigfrid är en del av Gudomen, Ett med Gudomen, där finns ingen separation dem emellan. det är ingen gudom som regisserar min resa genom Livet, det är JAG som både skrivit manus, regisserat, tillsatt alla roller, som agerar och som är Åskådare. Livet är MITT Ansvar och MIN Stolthet.

Det finns inga andra, det finns bara SIGFRID! 

Bara JAG!
ALLT Ansvar är MITT!

1 kommentar:

  1. Allt ansvar är mitt.

    Det är min slutsats med. Det är tungt och samtidigt fullt av möjligheter. Tack för en blogg som berör och som får mig att se det mänskliga, det sårbara, hos en annan person.

    SvaraRadera