3 juni 2013

Svartsjukan


Visserligen var det jag som lämnade vår relation, och varför har jag sett. Men som jag ser det är Ansvaret lika mycket bådas. Hade jag inte lämnat vår relation så hade kanske du gjort det, nu eller senare.

Vi hade tydligt definierat flyktvägarna, utan att vi visste att det var det vi gjorde. Men vi hade inte definierat hur vi skulle få relationen att hålla.

Vi sa båda att Ärlighet och Öppenhet är det Viktigaste i en Relation = Ärlig Kommunikation.
Det var ju iofs en definiering av hur vi skulle få relationen att hålla, men samtidigt så kan vilket brott som helst mot detta ge en förevändning att fly.

Jag  sa att om vi över huvud taget tänker tanken partner (av vilket slag det vara månde) om en annan människa då är det något som brister i vår Relation, Då är det dax att titta på Vår relation. Det var min flyktväg.

Du sade lite tvärt om, Att alla människor attraheras då och då av andra människor än partnern. Kanske hade du skapat din flyktväg där.

Det innebar kanske att du omedvetet gick och väntade på att någon av oss skulle attraheras av någon utanför relationen.

Där har vi också din svartsjuka, som bjöd mig att skapa flykten. Eftersom du gick och väntade på att någon av oss skulle attraheras av någon utanför relationen så scannade du av kvinnorna i min omgivning, du tyckte dig se att någon var attraherad av mig, och att jag också var intresserad av denne, Vilket var sant så långt att jag tyckte det var en intressant människa, men absolut inte på något partnerplan. Men du förbjöd mig att träffa henne då jag hade vägarna förbi, för annars... Vilket naturligtvis triggade trotset i mig, jag var väldigt frestad att titta in om hos denna människa då jag hade vägarna förbi bara för att visa att du skulle minsann inte begränsa mig.

Det hade varit skönt för dig, för då hade du kunnat lägga ansvaret helt på mig. men jag nappade inte, så i stället fick du ta ansvaret genom att tillåta dig att attraheras av en annan människa. Vägen var utstakad, det skulle komma att ske för eller senare. 

3 kommentarer:

  1. Du skriver så insiktsfullt !! Jag är imponerad av att du klarar att analysera det som hänt på det sätt som du gör. I all den stund det handlar om kärleken.Men jag kan ana att du har hittat en läkeväg här! Jag tar till mig "att kunna definiera hur ett förhållande ska kunna hålla" och ska tillämpa det vid tillfälle

    Tack! Flödande ljus till dig!!.

    SvaraRadera
  2. Att vi bara skulle beröras eller attraheras av en människa ! Även om det kan vara så att jag kan skapa min ursäkt/flyktväg i det! I mötet med människor så väcks känslor upp av glädje kärlek attraktion av både kvinnor och män i naturlighet. MEN! Valet gör jag om jag väljer att ta tag i känslan och viljan blir styrande eller om jag kan känna känslan och njuta av känslan utan att vilja ha eller äga..... Kärlek!

    SvaraRadera
  3. När man träffar "nyvunna" vänner av motsatta kön,och man känner att man vill lära känna dom mera. SKA det ju ske i mer öppenhet och ärlighet till partnern. Bjuda hem dom tillsammans med partnern istället för att smyga och "titta inom" bakom ryggen på partnern. Jag tycker inte det är sjyst mot partnern. Varför trotsa? Lev i ärlighet och sanning istället! Ingen kan ju förbjuda att göra. Men när man Gör får man ta konsekvenserna! <3

    SvaraRadera