25 apr. 2013

Gräset är inte grönare på andra sidan...


Känner att jag för ovanlighets skull måste skriva ett ilsket blogginlägg....

Det handlar om gräset i täppan bredvid.

Visst är det så att när man går i sin täppa och betar dagarna i ända så tar till slut de frodigaste och grönaste tuvorna slut, eller rättare sagt om man bara plockar godbitarna ur kakan så kommer det till slut bara att bli de mindre smakliga torrare tuvorna kvar...

Och så klart är då gräset grönare på andra sidan stängslet. Så frestande då att sträcka sig in i täppan bredvid och nafsa åt sig de där godsakerna, kanske till och med hoppa över staketet och få tillgång till alla russinen i kakan.

Men det går inte att tanklöst gå omkring och mumsa på godsakerna och ta de för givna för då kan det hända att man en dag råkat utrota dem ur hagen, det behöver vi båda lära oss, och även om det
finns andra lika bra godsaker i hagen bredvid så hjälper det inte om vi inte ändrar vårt beteende och blir mera uppmärksamma och varsamma med alla goda gåvor som finns ikring oss, då kommer de också att utrotas rätt vad det är, det hjälper inte hur många staket vi hoppar över. 

Vi hade det ju bra här i hagen, det var tryggt och gott, faktiskt så Fantastiskt att vi glömde bort att vara varsamma....

Just nu är jag Ledsen och Arg för att du lämnade kvar mig här ensam i hagen, men kanske kan du komma hoppande tillbaka en dag och vi kan "göra om,  göra rätt" och kanske är du välkommen då... Vem vet?

Nåja inte mycket till Ilska men jag var iaf Arg när jag började på det....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar