22 aug. 2011

Mångfaldens Aspekt (av Carola Liva Lind)


Av alla aspekter av allt som finns

Är det Nuet som visar vad det är du minns


Vareviga Instigning i ännu ett Liv


Är oändliga Marscher av sjumilakliv


Lärande Varande Görande Kännande


Allt är ju mer än otroligt Spännande


Ska jag bli en Gris, Fågel eller Fisk?


Det kvittar, bara jag blir Frisk


Av Alla Aspekter av allt som existerar


Märker vi endast det jag i nuet praktiserar


Ängel, Baron eller Fattig på Gatan


Kontorist, Sjuksköterska eller självaste Satan


Alla lager av allt som skett


Allt du märkt av, fått och gett


I prydliga rader i ditt eget Bibliotek


Allt om ditt liv och inget är fejk


Av Alla Aspekter som du någonsin kan tänka


Du är en del, dags att börja blänka!


Den du är nu, är den du är Idag


Varje Aspekt, visar ditt Jag


Fyll ut din kostym, tag platsen du fått


Skörda de gåvor i livet du sått


Vem vill du vara hur ska du förklara?


Hur längtan den styr i den riktning bara


Som visar Aspekten av den du är Nu


Som gör dig helt hel och inte Itu


Av Alla Aspekter Blir du den du Är


Den du blev att vara i just detta Här


Allt är lagrat inbäddat sparat


Det är nu i nya tiden det blir förklarat


Vi är Alla Ett och delar av Allt


Av alla Element, Årstider varmt som kallt


Du är en del av Mig jag en del av planeten


Vi är alla Oss, nätverkande i Enheten


Ingen är mindre, större eller mer


Vi är Alla en del av det som sker


Skridande framåt i vårt personliga Flöde


Delar vi alla det vi kallar Öde


Liten som stor och hög såsom låg


Finns ingen begränsning bluff eller båg


Vi är den upplevelse vi tror på att vi Är


Ingen kan säga Sådär eller Såhär


Du har din Historia Jag äger min tro


Du är vad Du vet, vi har olika skor


Du går på ett håll och jag går min väg nu


Ingen kan gå vilse, inte Jag, inte du


Av alla aspekter av allt som vi märker


Är gemenskapen alltid det som oss stärker


Tillsammans kan vi måla livets stora bild


Nyanserna är många ingen färg är spilld


Nyttja och samverka kontakter utan gräns


Universum speglar åter allt som för dig känns


Var den du är enligt högsta bästa önskan


Blomma ut till den du är i den frodigaste grönskan


Livet kommer åter men ej i denna form


Ej heller alls, enligt samma denna Norm


Nu är Nu i nuet och du är den du Är


Enda gången du kan vara den du är nu Här


Öppna livets bok och bläddra dit du vill


Gör vad du känner för utan tidens spill


Inget kan värderas i statistikens smala nålsöga


Endast du kan bestiga bergen, de låga eller höga


Valet är fritt att hanteras efter behov


Nu är nu för alla och du kan ej få uppskov


Vill du leva eller känna, mår du som du bör


Aspekterna är dina fram tills dess du dör


Och döden ska oss visa att födelsen är Nu


Fast på andra sidan av den du trodde var Du


För nya Aspekter att uppleva känna och må


Av livets mångfald åter, skörda och att så.

[Carola Liva Lind]

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar