10 aug. 2011

Våra inre rum

Vi har många rum i vårt inre, rum med olika inredning och olika resonans.

Jag lyssnar på dig och om orden landar i ett rum som ser likadant ut som det rum i dig där orden föds så hör jag vad du säger. Ibland ser våra rum olika ut, men jag hör ändå vad du säger. Andra gånger förändras ordens innebörd då de landar i mitt rum som har en annan resonans.

 När vi ser något landar det i våra rum, om våra rum ser likadana ut ser vi samma sak. Ibland kan vi se samma sak fast våra rum ser olika ut. Andra gånger ser vi helt olika saker då det vi ser landar i rum med helt olika resonans.

Ju mer vi besöker varandras rum desto lättare har vi att förstå vad vi säger till varandra. Och ju mer gammalt skräp vi kastar ut ur våra rum desto lättare har vi att förstå varandra.

Ibland sårar mina ord dig, ibland sårar dina ord mig. Men vi väljer inte att såra varandra medvetet det är bara något som händer när våra rum ser olika ut. Vi vill varandra bara väl. Ändå händer det ibland.

2 kommentarer:

  1. Vilket vackert inlägg!

    Tack för dina fina och målande ord!

    Kram Anna <3

    SvaraRadera
  2. Så vackert och så sant!
    Tack!

    SvaraRadera