12 okt. 2010

Livets rytm

Tidigare publicerat den 12/10-10 på Sigges radioteater

Tidig, tidig morgon under stjärnorna, alldeles tyst och stilla, 4 stjärnor faller, en kattuggla bryter tystnaden. Förundras! Jag bara ÄR, ett med allt, lika tyst jag.
Om det skulle ha undgått ngn har jag under en tid surfat på en våg av kreativitet. Nu känns det som det är dags att åka ner i vågdalen, vila lite en tid, för att sedan åter rida på vågen.

Det är precis som det ska vara, Livets rytm. Flod övergår i ebb övergår i flod... natt övergår i dag övergår i natt... inandning följs av utandning följs av inandning... Yang övergår i Ying övergår i Yang.... sommar övergår i höst övergår i vinter övergår i vår övergår i sommar... liv övergår i död övergår i liv.... umgänge övergår i ensamhet övergår i umgänge...

Allt rör sig i vågor och cykler, det enda vi har att göra är att följa med Livets rytm, inte försöka spjärna emot och hålla kvar... bara flyta med, vara i andningen. Bara vara...

Nu innebär det inte att jag kommer att sluta blogga, har jag ngt att skriva så gör jag det, och annars så finns det ett gäng texter som väntar på att läggas upp =) Samtidigt så jobbar jag med en text i en speciell form för ett speciellt syfte ;-) Spännande! Den kommer så småningom.

Tack alla som inspirerat mig och hjälpt mig att surfa på vågen. I'll be back.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar