31 okt. 2011

Oavsett!

Jag har en vän sedan 41 år.
En vän som Alltid finns där efter tid och förmåga.
Oavsett!

Vi ställer Alltid upp för varandra om vi kan.
Oavsett!
Men utan krav och förväntningar.

Vi finns för varandra.
Oavsett!
Även när vi inte finns för varandra.

För mig utgör vår relation modellen för alla mina nära relationer.
Så vill jag att mina nära relationer ska vara.
Oavsett!


En trygg famn att vila i
Oavsett!
Om den finns där just nu eller ej

En frihet att vara precis den och där jag är
Oavsett!
Var jag är just nu.

En Tillit till att vi alltid finns för varandra
Oavsett!
Utan att vara beroende av varandra.

En Önskan att fläka sig för varandra
Oavsett!
Men utan krav eller förväntningar

En Tillit till varandras förmåga
Att klara sig själv
Oavsett!

En Kärlek
Oavsett!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar