16 apr. 2011

Den vi säger oss Vara tenderar att bli den vi ÄR!

Många har hört talas om attraktionslagen, via bl a the secret, och redan i bibeln så sas det "be så ska du få"

Men att be om ngt tror jag är ett ineffektivt sätt att skapa .

Attraktionslagen svarar på vår vibration inte på vad vi ber om.

Ett klassiskt exempel:

Om jag ber om pengar, vad ÄR jag då?
Troligen endera Fattig eller ekonomiskt otrygg.
Så min bön är "Jag ÄR fattig"

Tyvärr fungerar det ofta.
Vi upplever ekonomisk brist och som ett brev på posten går bilen i sönder eller liknande.

Att göra ur det varandet är än mer ineffektivt.
Handling är vårt varande uttryckt.

Jag  är ekonomiskt otrygg, därför vänder jag på varje krona, tänker innan jag handlar, köper inget onödigt. Manifesterar brist i mitt Liv!
och bilen går sönder igen...

Vi GÖR ngt för att vi vill HA ngt som får oss att uppleva att vi ÄR ngt.

Men om vi vänder på det och börjar i andra änden blir det så mkt enklare, vårt Liv kommer helt av sig självt i resonans med vår vibration, bara för att Livet fungerar så.

Om jag ber om pengar, vad ÄR jag då?
Troligen endera Fattig eller ekonomiskt otrygg.
Så min bön är "Jag ÄR fattig"

Vad vill jag vara i stället?
Jag vill Vara Rik!

På vilket sätt ÄR jag rik?
Jag har en bil som fungerar. Jag vaknade med hälsan i morse. Jag har en trygg son. Jag har mat på bordet, tak över huvudet. Jag har Älskade vänner. Jag blir väckt av koltrastens sång....

Ur detta Varande kommer rikedomen till oss, Livet svarar i resonans med vår vibration. Det föds en längtan efter ett agerande som genererar mer rikedom.

Jag kollar oljan på bilen och den fungerar bättre. Jag tar hand om min kropp och håller mig frisk. Jag möter min son i närvaro och utan strid och han blir ändå tryggare. Jag odlar min egen mat och får godare mat på bordet. Jag tar hand om mitt boende och trivs bättre med det. Jag bjuder hem en vän och upplever glädjen tillsammans. Jag lyssnar på koltrasten och går ut och upplever gryningen i naturen...

Och som ett brev på posten, vill ngn ha min hjälp med ngt som genererar pengar, 
och bilen drar mindre bensin....

Vi ÄR vår bön.

3 kommentarer:

  1. Är inte "Jag vill vara rik" en annan form av "Jag är fattig nu"?;)

    "Jag ÄR rik", fokus på värmen i hjärtat, på varandet, glädjen över möjligheten att kunna manifestera och skapa egen form av jordisk varande, kan vara ett alternativ.;)

    Tack att du finns och sprider din värme och hjärtekunskap.

    SvaraRadera
  2. Jo visst är det så.... jag vill vara rik har vibrationen jag är fattig... Den tanken är bara ett steg på vägen, att uppleva kontrasten.

    Ett mycket bra alternativ tycker jag =)

    Tack själv Mirela!

    SvaraRadera
  3. Den här kommentaren har tagits bort av bloggadministratören.

    SvaraRadera