9 apr. 2011

Besvikelse (5 bägare)

Vi upplever besvikelse när vi förväntar oss eller önskar oss ngt av Världen och inte får det.

Men Världen lever sitt Liv, vi kan inte förvänta oss eller begära ngt av den, vi kan inte styra Världen. Allt är så mycket mer komplext än vi kan förstå, vi kan inte räkna ut eller planera ngt och förvänta oss att det ska bli så, och även om det skulle bli så så kanske det inte är det bästa som kan hända. Vi tror att vi kan kontrollera det, men det bästa vi kan göra är att överlämna allt till livet, då blir allt till vårt högsta bästa.

Det enda vi kan styra och ställa med är oss själva. Vi möter Livet hela tiden, ibland får det oss att dansa ibland gör det ont. Vi kan inte förändra det som Är, och bara sällan förändra morgondagen. Men vi kan alltid ta ansvar för hur vi upplever det som är, hur vi mår i det. Vi kan välja hur vi ser på det som sker, vi kan se det som en gåva eller vi kan göra oss till offer för det. Vårt ansvar är att må så bra vi kan i varje situation, inte så att vi ska låtsas som sorger inte finns, men vi kan se dem som en läkeprocess som hjälper oss att leva livet glatt, eller vi kan se det som om solen aldrig mer kommer att lysa på oss.

Om vi väljer att ha Tillit till att vårt högsta bästa alltid sker, att Allt är som det ska Vara, då blir vi aldrig besvikna.

Klicka på bilden för att dra
dina egna tarotkort!

2 kommentarer:

  1. Jag håller med.Jag tror på min Känslor men inte att låta mig dra ner mig :)

    Tack för en fin sida!

    SvaraRadera
  2. Den här kommentaren har tagits bort av bloggadministratören.

    SvaraRadera