5 jan. 2009

Min morgongåva

Tidigare publicerad den 5/1-09 på Sigges radioteater

Vaknade upp fylld av tacksamhet för den fantastiska gåva som du gett mig, den fantastiska gåva som DU ÄR! Du låg där bredvid mig och jag kunde vända mig mot dig, ge dig min närhet, och du tog emot den. Nu vet jag hur jag vill känna, hur jag kan känna i mötet med andra, i mötet med livet! Jag vet hur livets stora fest känns!

Nu kan jag gå ut i livet, ta med mig din underbara gåva, och fira livet, kärleken, närheten. Ge den vidare till hela världen. Firandet, kärleken och närheten är till för hela världen, och hela världens firande, kärlek och närhet är till för mig! Jag ger av vårt överflöd, och tar emot överflödet från hela världen.

Jag ser hela världen genom de ögon som jag ser på dig med. Och hela världen älskar mig. Jag älskar dig! Du älskar mig! Hela världen är kärlek, firande och fest! Och hela världen är till för mig!

Du är min morgongåva! Tack för att du finns! Tack för att du visat mig världen!
"Jag har varit med om dig, jag kan aldrig förlora dig!" (okänd)

Jag önskar dig hela livet som en enda stor underbar fest!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar