19 nov. 2010

Skam

När du gör mig illa
När du trampar på mig
Då talar du om
Att jag inte är
Värd ngt

När du ljuger för mig
När du inte vågar möta mig
Då talar du om
Att jag inte är
Värd respekt

När du skäller på mig
För att jag misslyckats
Då talar du om
Att jag inte är
Värd ngt
Om jag inte lyckas

När du straffar mig
För att jag
Sätter gränser
Då talar du om
Att jag inte är
Värd respekt

När du avvisar mig
För att
Jag visar känslor
Då talar du om
Att jag inte är
Värd att bli sedd

När du förminskar mig
För att jag lyckas
Då talar du om
Att jag inte
Är värd att lyckas

När du förminskar
Mina drömmar
Då talar du om
Att jag inte är värd
Att få
Det jag drömmer om

När jag inte
Känner mig värdefull
Då skäms jag
Och vill inte visa
Den jag är

Jag gömmer mig
För dig
Så att du inte ska se
Att jag inte är
Värd ngt

Jag gömmer mig
För dig
För att du inte ska säga
Att jag inte är
Värd ngt

Jag skäms
För att jag inte
Är värd ngt
För att jag inte
Är värdefull

1 kommentar:

  1. Du e visst värdefull jöööö, och det vet du :)

    SvaraRadera