21 dec. 2010

Bokslut

I dag är det midvintersolståndet, årets kortaste dag. Vid den här tiden varje år så brukar jag göra ett bokslut över det gångna året... det är nu slut på en cykel och början på en ny... om nu cykler kan ha slut och början.
 

Jag brukar ställa mig 4 frågor:

1. Vad är du färdig med, vad vill du släppa, rensa bort?
2. Vad är du tacksam för?
3. Vad vill du bjuda in i ditt liv?
4. Vad vill du ge?


Mitt år har varit minst sagt Fantastiskt. Mycket turbulent och mycket känslor av alla de slag. Jag har upplevt mer Kärlek och Närhet än någonsin, men också mer sorg och rädslor än någonsin. Jag har mött mina största sår och läkt dom, "fallit in i mig själv" och blivit fantastiskt trygg i mig själv. En ny känslighet har kommit, och mera närvaro.

Vad är jag färdig med? Vad vill jag släppa? Just nu så upplever jag en brist på handlingskraft, låg energi. Det är ngt som jag vill bli fri från, kanske bottnar det mest i att jag inte lyssnar tillräckligt mkt på mina fysiska behov. Så svaret på min första fråga blir att jag vill bli fri från min svårighet att ta hand om mig själv.

Det är mkt jag är tacksam för. Framförallt är jag tacksam för min nyfunna trygghet, jag är bra som jag är, och jag är massor av kärlek, i Närvaro. Lika tacksam är jag för att jag är bra som jag är också när jag inte är det, när jag bara är utan att prestera eller göra något.

Jag vill ha mera disciplin i mitt liv, mera närvaro och glädje i det fysiska omkring mig, i att ta hand om mig själv och mitt hem.

Det jag vill ge är det jag ger, det enda jag har att ge, dvs mig själv, mitt sanna jag, min Sanning och min Kärlek, till de som kan och vill ta emot den. Utan prestation, bara som rent varande.

Jag vill tacka alla som läser mina ord. Och jag önskar er ett fantastiskt nytt år med massor av glädje och närvaro!
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar