27 dec. 2010

Min Energi

Motstånd, motstånd, Motstånd! Det är inget annat än motstånd som tar min energi. Vare sig det handlar om att slarva med sömn eller om att göra saker som bara tar min kraft, så handlar det om mitt motstånd mot att vara i min fulla kraft.

Det finns ingen annan som tar min energi, om jag inte tillåter det, det handlar bara om min rädsla för att vara i min fulla kraft. Det är inte fullmånen eller ngt annat som tar den, energin går till att kämpa mot mig själv.

Varför är det så? Vad är det jag är rädd för?

När jag är i min fulla kraft, då visar jag mitt Sanna Jag. Jag har gjort det förr, jag har gjort det och blivit avvisad, hånad, bedömd och dömd. Det är mycket värre att bli avvisad och dömd om jag visar mitt Sanna Jag. Då är det Jag som blir avvisad och dömd, det finns inget att skylla på.

Men vem är jag om jag inte är mitt Sanna Jag? Vem kan jag vara annat än jag? Har jag något val?

Det har blivit så tydligt för mig på sista tiden, när jag gör något annat än det mitt Sanna Jag vill då blir jag så trött, eller när jag försöker göra något som mitt Sanna Jag inte vill.

Vilken bra signal det är, och det finns en lösning, har jag också märkt, att ta tjuren vid hornen och faktiskt göra det mitt Jag Vill. Då går det lätt, inget motstånd.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar