2 dec. 2010

Initiering


Det finns inget som är svårare för mig än när min Kärlek avvisas
Min Kärlek kan vara krävande, påtvingande, behöver ngnstans att landa.

Somnade med en bön om att få hjälp med detta….

Under en och en halv timme drömde jag om att mitt hem blev invaderat av Kärlek
En kvinna flyttade in, gav mig massor med Kärleksgåvor. Med sig hade hon sina barn, sina hundar och valpar. Hon ville att jag skulle älska dem lika mkt som hon. Kärleksgåvorna kände jag mig inte värdig.

Ingen frågade mig, ingen såg mig!

Hon bara bländade mig med sitt ljus, som jag upplevde som alltför starkt. Såg mig inte, bara lyste Sitt ljus På mig, inte för att Se mig, bara för att skingra Sitt mörker.

Det var mig jag såg, det var min Kärlek jag såg, utifrån.

Kärlek handlar inte om att vilja ha, inte om att få, inte heller om att ge….

Kärlek handlar om att SE!

Att se den andre precis där den är, bara så!

Kanske inspireras vi att ge ngt också, att lysa med vårt ljus på den andre, men ser vi inte om ljuset är för svagt eller för starkt, då är det inte Kärlek!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar