5 dec. 2010

Att bli Ljus (av Lisa Rislöw)

Att inte enbart ta emot ljuset rakt av, även om det är ljus. Att ifrågasätta ljuset? Vem vågar det? Vem vågar vara ifrågasättande av något som för de flesta ser som enbart kärlek.

Att se bakom illusionen, utan att såra, utan att gå in i mörkret, utan att döma eller bedöma! Att inte låta sig bländas av ljusets. Att lära sig att urskilja sig själv, att känna.... formen och att se ljusets karaktär trots att ljuset känns som en enda, stark ljuskälla. Den rena källan och en väg tillbaka till oss själva.

Jag tror att i vår egen rening lär vi oss att urskilja ljus i ljuset. Att gå en väg i mörkret med ett ljus som visar vägen känns symboliskt lättare. För att kunna gå i ljuset innan dina ögon kan "se", behöver du använda ditt inre öga och ditt hjärta. Det är något vi behöver träna på varje dag.

Målet känns för mig är att kunna stå utan solglasögon, med öppet hjärta och med öppna armar i ren sanning och kärlek, utan att döma eller bedöma och helt utan rädsla. Att bli ljus! Rent vackert, sant och kärleksfullt ljus tillsammans igen. ♥


[Lisa Rislöw]

2 kommentarer:

  1. Åh, så vackert!
    Snubblade över detta en tidig morgon med julångest och fullmåne och vintersolståndsoro i kroppen. Denna jul blir inte som de tidigare varit, jag har svårt att acceptera allt hela mitt väsen inte längre vill göra. Att ej längre göra våld på mig själv, genom att vara allt det jag tror alla andra vill att jag ska vara.
    En dag hoppas jag vi sitter i vårsolen och pratar och fikar, då ska jag berätta mera om min väg hit till dina vackra, rena tankar om Ljuset!

    Varm kram och tanke i dessa sista skälvande?! dagar före jul!

    Pax et bonum! Lollo

    SvaraRadera
  2. Visst är det vackra ord Lollo <3

    Så gott att du har slutat vara ngn annan än Du! Du är Ljuset!

    Kram

    SvaraRadera