30 dec. 2010

Utrymme (av Sofia Elenäs)

Ännu en av Sofia Elenäs Vackra texter, tillsammans med hennes bild

Jag bär på en osynlig gåva
Jag värnar om en ovärderlig skatt

Jag vill ge av den skatten till Dig
Du kan inte se vad det är jag ger dig...
Men om du kommer närmare...
så kanske du kan känna vad det är

Gåvan jag ger dig är utrymme
Utrymme att vara dig själv

Utrymme att vila i, att växa i,
Få kraft av, ge kraft av

Ett utrymme att mötas i
En solig plats, en rolig plats…
Det alstras värme i vårt möte… i mitt sköte

Jag vill ta emot dig precis som Du är
Tillåta alla dina känslor och tankar

Jag tänker inte värdera dem
Allt jag vill ge dig är utrymmet
Utrymmet att finnas till

Att få leva och få uppleva vem du Är
Välkommen till paradiset
Möt mig i himmelriket
Utrymmet som vi kan ge varandra

[Sofia Elenäs]

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar