15 dec. 2010

Jag älskar! (av Sofia Elenäs)

 Dagens blogg är hämtad från min Kloka Vän Sofia. Läs mer i hennes blogg!

Sen jag slutat längta efter kärlek som om det vore en gåva som någon annan ska ge mig och insett att det är jag som är själva kärleken, finns egentligen inte längre några hinder o begränsningar för kärleken att flöda genom mitt liv.

Jag ÄR ett verb, Jag ÄR själva älskandet! Jag är ett pågående kärleksuttryck!!!
Det jag tror är människans sanna natur och längtan är att älska, att uttrycka kärleken, till varandra och till alltet.

Rädslan för att inte bli älskad tillbaka upphör då jag inte längre tror på kärleken som någonting som kan ges bort eller som kan ta slut, utan som Är, bubblar, sjuder genom oss. Jag är inte det som älskar mig, jag är älskandet.

Ju mer jag ger uttryck för det älskandet, ju mer lever jag, skapar jag, Är jag den jag innerst inne Är! Det ligger inga förpliktelser i att älska för mig, kärleken är villkorslös o gränslös till sin natur.

Älska MER!!!


[Sofia Elenäs]

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar