17 sep. 2010

Stjärnstoff

Tidigare publicerad på Facebook den 17/9-10

För varje morron blir stjärnhimmeln allt tydligare.
Tidlös!
Orion jagar efter Plejaderna som han alltid gjort.

Om vi består av samma stoff
Om vi ÄR Livet som strömmar i Allt

Om vi ÄR
Stjärnstoff/Livet/Kärleken/
/Det kollektiva omedvetna/Gud/Allt som ÄR

Då finns ingen Ensamhet
Då blir Ensamhet
en upplevelse
som vi kan välja
eller inte.

Men alla har vi upplevt Ensamhet
när vi var barn
och inte kunde välja

När jag var 4 år
mina äldre syskon
var i skolan
Far jobbade på åkrarna
min lillasyster sov
Mor tyckte jag var ivägen

Då satt jag Ensam
och lekte i dammet
på gårdsplanen
Järnfilspån fastnade
på Brio-tågets magneter

Samma Kraft
samma Liv
i magneterna
men jag var Ensam
för jag upplevde inte kraften
jag upplevde inte Kärleken

Idag är jag vuxen
Jag kan välja att uppleva Livet
som strömmar genom Allt
att uppleva gemenskapen
med Allt
KÄRLEKEN

Då är jag inte Ensam

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar