4 sep. 2010

Felletare

Tidigare publicerad på Facebook den 4/9-10

Det fanns en tid
då jag inte behövde någon


Det fanns en tid
många nära vänner
men ingen människa
verkligt NÄRA


Jag öppnade mitt hjärta
gav av min Kärlek
mer och mer


Så dök ngn
plötsligt upp i mitt liv
NÄRA, NÄRA

Ngn som var som jag
lika öppen och ärlig
lika rak och kärleksfull


Långa samtal
samma tankar
samma tro


Båda till synes
väldigt trygga

Där i mitt innersta rum
behövde jag fortfarande
den som trädde in

Det var underbart
att släppa in ngn
att Älska så

Ingen vet hur det började
men vår otrygghet
i våra innersta rum
gjorde oss beroende


Våra gamla mönster
kom upp till ytan
vi började kämpa
om energin
om uppmärksamheten

Beroende av varandra
Av att duga
i varandras ögon

Vi började kontrollera varandra
Det som var sant för mig
fick dig att känna dig kränkt

Min sanning var fel
mina vänner var fel
mitt jobb var fel
Jag var t o m sjuk

Jag kämpade
för att hålla kvar
det som var jag

Jag hamnade i sandlådan
letade fel på dig
för att vara
mindre fel själv

Gång på gång
kände du dig kränkt
gång på gång
var jag fel

Vi ville båda ha fokus
vi ville båda ha kontrollen
Vi var båda otrygga
och hotade
i vårt innersta

Så klart ville jag inte
kränka dig,
så klart ville jag
vara jag

Dina ord fick mig
att tro
att jag var fel
du är bra med orden

Dina ord fick mig
att ge upp min sanning
och försöka
hitta en ny

Nu blev jag
fullständigt otrygg
och beroende

Precis som förr
precis som
när jag var barn
och utanför
prisgiven
åt andras välvilja

Du behövde ett liv
så klart behövde du
ett eget liv

Jag önskade dig
ett eget liv

Men så fort du
gjorde ngt utan mig
blev jag utanför
och ledsen

Du behövde inte
ta hand om mig
men kände dig
kontrollerad,
medberoende

Åter var jag fel
mina känslor var fel

Åter i sandlådan
letade jag fel
för att vara mindre fel

Dina ord visade mig
ngn som jag inte
ville vara

ngn som jag inte
visste fanns
ngn som var fel

Någon som jag
ville läka

Jag lyckades
hitta tillbaka till
att jag inte var fel

men jag behövde
bli hel
Det är sant

Jag försökte hela mig
på de sätt
som var rätt för mig

men du förkastade dom
mina vägar
var inte bra nog
de var fel


Åter i sandlådan
letade jag fel
för att vara mindre fel

Det är sant

att jag inte läkte allt
för jag hade inte
kommit åt kärnan

men jag läkte en del
fast du trodde mig inte
min upplevelse var fel

Så kom den dag
då du läkte
ditt innersta
och blev trygg

Ingen kunde
vara gladare än jag


Din väg är
din väg
och jag är tacksam
för att du funnit
din väg

Men din väg

var en väg
som utgav sig
för att vara
den enda rätta vägen

Då din enda rätta väg
inte var min
var jag åter fel


Åter i sandlådan
letade jag fel
för att vara mindre fel

Så hittade jag hem
helade min inre kärna
Jag var inte längre fel

Behöver inte längre
hitta fel hos andra
för att inte vara fel

Jag är värdefull
precis som jag är

Vi har båda
fått ett värde
Vi har båda läkt
och blivit rätt
precis som vi är

Men det tar tid att läka
fortfarande letar vi
fel hos varandra
de gamla mönstren
sitter kvar

Och vi litar inte längre
på varandra

Kanske kan vi
bygga upp den tilliten
om vi vill
och läka också mönstren

Kanske har vi nått
dit vi ska
på vår väg tillsammans

Kanske skiljs
våra vägar åt
för att aldrig
mötas igen

Hur det än blir
är jag dig evigt
Tacksam
för all Kärlek
och för allt Läkande

Jag önskar dig allt gott

Du är inte bättre
eller sämre
än ngn annan

Jag är inte bättre
eller sämre
än ngn annan.

Vi är helt rätt
precis som vi är
utan att behöva
förtjäna det

Vi är båda sargade
men vi är trygga
i vårt innersta

Vi behöver aldrig mer
göra ngt
för att duga
för att inte vara fel

Jag har förlåtit dig
Jag har förlåtit mig
Jag vet att vi båda
gjort vårt bästa

I massor av Kärlek
och Tacksamhet

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar