10 mars 2012

Personlig utveckling och positivt tänkande (av Susanne Löfgren)

Texten lånad av Susanne Löfgren

Något jag funderat mycket kring när det gäller just personlig utveckling och positivt tänkande är att jag upplever den som lätt hysterisk ibland.

Det är toppen att vara positiv till sin läggning - livet blir så mycket enklare och roligare då!

Jag ser mig själv som en positiv person!

Därmed inte sagt att jag alltid skrattar och ler, alltid är glad! Då hade jag varit en robot - inte en människa.

Det är så viktigt att vi får vara mänskliga. Människor med sorg och glädje, mörker och ljus, tårar och skratt!

Att lägga locket på gör knappast något bättre.

Nu vet jag att jag aldrig egentligen kan uttala mig om en annan människa eller döma henne förrän jag gått en mil i hennes skor som det sägs. Det är mer reflektion och fundering hos mig.

För ibland upplever jag faktiskt att det känns alldeles hysteriskt.

Jag själv är verkligen allt annat än ädel många gånger. Jag kan vara arg och sur och ledsen och t o m otrevlig ibland, vilket fine, inte får mig att må värsta bra - otrevligheten that is - men vi är människor! Vi har brister och fel! Vi gör så gott vi kan! Räcker inte det?

Man kan vara en godhjärtad och fin människa trots att man inte alltid är på topp, trots att man inte alltid gör rätt!

[Susanne Löfgren]

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar