8 dec. 2012

Bara vilja varandra Väl


Känner att jag vill berätta om mig och min Älskling. Jag känner att jag kanske snubblat över formeln för Kärlek. Det är så Stort det jag Upplever med henne, Vi vill bara varandra väl och är helt utan krav eller förväntningar på varandra eller oss själva (upplever jag i a f), samtidigt som vi ändå har drömmar och längtan, lust och passion. Vi är enbart Tacksamma för den tid vi får med varandra.

Just detta att ömsesidigt vilja varandra väl utan krav och förväntningar känns som "da shit", ömsesidigheten är viktig så klart, för annars blir det nog lätt ett givande utan att få, lika viktigt tror jag att kunna ta emot den andres gåvor är, att ta emot är en av de största gåvorna.

Tacksamheten tror jag också är viktig, för i och med den så blir det nästan automatiskt balans i givandet, det blir en Gåva att få Ge.

Nu är det så klart inte så att det är min Älskling som fört in detta i mitt Liv, även om det inte varit möjligt om hon inte också hade varit där, utan det är så klart jag som äntligen blivit redo för detta. Jag tro inte heller att det är något som handlar om min relation till henne eller någon annan, utan det handlar om min relation till mig själv.

Det handlar om att jag inte längre har några förväntningar (eller i a f mycket lite) på mig själv, och därmed kan jag också vara utan förväntningar på andra. För några månader sedan definierade jag mig som ett Troll, eller snarare jag insåg att jag var ett Troll i människovarande. Som Troll så behöver jag inte längre göra något av allt det som jag tidigare kämpat med att uppfylla, ett Troll lever i stunden utan hem eller kariär att vårda. Tidigare har jag känt skam för att jag inte klarat att sköta hus och hem som "man bör", själva denna skammen har tagit massor av energi och ytterligare hindrat mig från att göra "vad jag borde" Men att städa kylskåpet och diska undan är inget som man "bör göra" det är något som man gör för att man vill det, eller inte gör för att man inte vill. Som Troll så behöver jag inte heller längre kämpa för att få bekräftelse eller uppfylla andras förväntningar på jobbet. Jag vet att jag är Troll och att allt jag diskar och allt jag gör på jobbet är en extra bonus som inte alls kan förväntas av ett troll. Jag är helt enkelt tacksam för allt som jag eventuellt presterar för det enda man kan förvänta sig av ett Troll är att lufsa runt i skogen och smaska i sig en insekt, en larv, ett blad eller en frukt lite nu och då.

Utan förväntningar på mig själv behöver jag inte heller ha förväntningar på någon annan, och först då blir det också möjligt att njuta av allt gott i Livet utan att "förtjäna" det eller skämmas för det. Först då blir det också möjligt för mig att möta en Kvinna som inte har några förväntningar på hur jag ska vara och vad jag ska göra.

Kort sagt först när vi inte längre har några krav och förväntntningar på oss själva kan vi ge och ta emot vilkorslöst, vare sig det handlar om Kärlek eller något annat. Först då kan vi också njuta av Allt det Goda i Livet vilkorslöst utan att "förtjäna det".

När det gäller Sex och Lust så blir det samma sak. Om vi bara vill varandra väl då blir det möjligt för min Lust att Älska med din Lust, då blir din Lust själva målet för Givandet och också det som skapar min Lust, för mannens del så handlar det ofta om att ta ett steg tillbaka och lära sig att njuta av och uppskatta Lusten utan förväntningar eller Krav på en egen orgasm. Mannens orgasm uppnås för de flesta lättare än kvinnans och brukar också åtföljas av total avslappning som ofta gör det omöjligt att ge kvinnan mera lust, därför blir givandet för mannens del ofta att vänta in kvinnans orgasm och först när den uppnåts tillåta sig att njuta sin egen orgasm, men ändå njuta av sin och kvinnans Lust på vägen dit. Och om det misslyckas, vilket det ofta gör (i a f för mig) då är det ok ändå eftersom det är tillåtet att njuta utan att prestera något.

Kvinnan i sin tur behöver även hon för att inte skämmas över sin sexualitet eller lust (vilket kvinnor ofta gör) ge upp sina krav och förväntningar på att förtjäna Livets Goda och i stället lära sig uppskatta Lusten och Njutningen på vägen till orgasmen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar