5 maj 2013

Jag skulle kunna hata


Jag skulle kunna hata och förbanna
henne som övergav mig för en annan

Jag skulle kunna Hata och förbanna
den hon övergav mig för

Jag skulle kunna Hata och förbanna henne
för att hon inte ville jobba på
vår Underbara Relation
vår Kärlek

Jag skulle kunna ångra mig och klandra
att jag inte såg signalerna i tid
att jag inte tog tag i det som jag faktiskt såg

Jag skulle kunna hata och förbanna
alla som orsakat mig smärta

Jag skulle kunna ångra mig och klandra
alla misstag som jag gjort

Det har jag också gjort

Jag har varit Ledsen, Arg,
Besviken, Hämndgirig
och mera Ledsen

Men framförallt har jag
Älskat

Men jag är Tacksam!

Jag är Tacksam för alla sår
som detta har läkt i mig själv

Jag är Tacksam för alla rädslor
som detta tagit mig förbi

Jag är Tacksam för allt Ego
som detta knuffat av tronen

Jag ser det tydligt nu
inget som jag själv räknat ut
skulle kunna ge mig
Allt detta!

Och till det
En Vackrare Kärlek
och en Bättre Relation
än jag någonsin mött förut

Jag tar det inte personligt

De kunde inte gjort annorlunda
De var så sanna mot sig själva
som de kunde vara
och utan uppsåt.

Hur skulle de kunna göra annorlunda
utan att ljuga för sig själva
och mig

Så otroligt välregiserat
Alltihop

Tack Livet!
för att du leder mig
för att du visar mig
vem jag Är
för att du läker mina sår
och öppnar mitt Hjärta

Tack Livet
För att
jag alltid kan vila
i det jag möter
i trygg förvissning
om att allt är gott

Tryggt vilar jag
i Livets famn
i Tillit



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar