29 jan. 2012

Vägledning

För mig finns det en plan i Livet, Jag tror att vi har ett syfte för vårt Liv som vi stakat ut riktlinjerna för innan vi kom hit, det är vårt alldeles unika syfte som bara vi själva kan veta något om.

Tyvärr så är en av förutsättningarna för att vi ska kunna uppleva Livets alla aspekter att vi inte har 100% koll på vår Livsplan.

Jaha! Så vad gör vi då? Om enbart vi själva känner till vår Livsplan, men vi har glömt bort den, hur ska vi då få veta något om den?

Nu tror jag ju att det finns en del av oss, som har koll, den delen av oss som kan kallas för Själen, Anden, vårt Gudomliga Jag eller något annat liknande. Det är den delen vi ÄR, det som blir kvar när vi skalar bort alla våra roller och masker, själva Jaget. Så det finns trots allt någon att fråga, vi måste lyssna inåt för att få vägledning på vår färd.

Nu är det ju inte så enkelt så att vi kan sätta oss ner och skicka ett mejl till vårt Gudomliga Jag och be om råd i olika situationer, och det är ju inte heller självklart enkelt att känna igen den där rösten i vårt inre bland alla andra röster som hörs där.

Jag tror att det är så här: Vårt Gudomliga Jag, Den Vi ÄR, är Ett med Allt. Vi är Ett med varandra, Ett med Gudomen, med Allt som finns, allt som funnits och allt som kommer att finnas. Därför har vi också tillgång till All Kunskap Nu och Alltid. Och jag tror att själva Livet gör allt för att vägleda oss på vår vandring. Allt vi möter och upplever har en gåva och ett budskap till oss. Livet talar till oss genom Allt, djur vi möter, böcker som kommer i vår väg, låten som spelas på radion, möten med människor, horoskop, tarotkort, mediala budskap, samtal, fantasin, intuitionen...
Det är kanaler som hjälper oss att få kontakt med vårt Gudomliga jag, som Är Allt, som Vet Allt och som Skapar Allt.

Vår uppgift blir att pröva det vi möter mot vår inre sanning och se om det klingar i resonans med den. 


Det finns redskap och metoder speciellt utformade för att hjälpa oss att kommunicera med vårt Gudomliga Jag, en sådan metod är att på måfå slå upp en bok och låta det som står där tala till oss. Ett annat sådant redskap är Tarotkort.

På den här sidan kan du antingen slumpa en av över 400 artiklar på mina bloggar eller dra ett eller flera tarotkort:
Svarta-Tavlans Vägledning

Jag hoppas att mina ord kan vara till vägledning för dig.

Lycka till!
Sigge


Klicka på bilden för att dra
dina egna tarotkort!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar