9 juli 2013

Varför gjorde jag det?


Jag brukar aldrig skämmas över något jag gör, och inte heller göra något som jag skäms för... men det händer att jag ångrar vad jag gjort, att jag inser att det var inte så bra det där. Men varför gjorde jag det då?

"Misstag" är en av de största Gåvorna för mig, när jag frågar mig varför jag gjorde det,så kan jag möta något i mig själv, då har jag agerat på autopilot. och låtit rädslan och gamla mönster styra mig.

Finner jag det Ärliga svaret på frågan så finner jag något i mig själv. Det duger inte med svar som "för att han gjorde si eller så..." eller "jag var så trött..." Vi har Alltid ett Val (med ytterst få undantag) och även om det finns något utanför oss som påverkar oss så är det vi som väljer att låta oss påverkas, varför gjorde vi det?

Och måhända var jag trött, men varför var jag i så fall det??, och fortfarande hade jag ett val oavsett tröttheten.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar