21 feb. 2012

Det kom ett Fantastiskt mejl...

Även om det vände redan då jag skrev gårdagens blogginlägg, så är jag ändå oändligt tacksam över allt stöd jag fått. Tack, tack tack!

Det Vackraste och Viktigaste jag fick var detta mejlet från en Älskad Vän. Eftersom jag förstod att många kände igen sig i de ord jag skrev i går så vill jag delge det här, fler behöver läsa det.

Hej min vän.
Läste din blogg i dag och kunde till viss del känna igen tanken att inte finna någon mening i att fortsätta leva om man inte får leva fullt ut. Känslan att få frihet genom döden.
Det senaste året har för mig varit det mest intensiva året av själslig smärta och det tar aldrig slut.
Tanken att få avsluta har i bland givit mig ett lugn och ett hopp om att få bli fullkomligt lycklig och få ett lugn i mitt liv utan att behöva smärta.
Jag har nog aldrig varit så nära att ta livet av mig som för ca 4 veckor sedan.
Jag fick ha mina närmaste hos mig eftersom det inte gick att vara ensam.
En vän stod vid min sida och höll en kamp för min överlevnad och jag kommer alltid vara henne tacksam för hennes kärlek.
Men en händelse vände min tanke.
Mitt i detta så hamnade en gemensam vän i en djup svacka och skrev att hon nu bad gud om att hämta henne till himlen och hon gav upp sin livskamp och ville bara dö.
Hon skrev precis som du: "Jo jag vet att det finns massor av människor som jag bryr mig om, men ni har så många andra...." !!Fast hon skrev "Jag vet att jag betyder mycket för dig, men du har så många andra omkring dig" .
Det fick mig att vakna!!
Jag insåg att det hon skrev är helt galet.
För den pusselbit hon fyller i livets pussel kan inte bli ersatt av någon annan. Just hennes del är så unik.
Utan den vackra delen så tappar de andra bitarna sin glans.
Alla har så stor betydelse på olika plan, och då måste även du och jag ha ett större syfte för andra och världen.
Vi är ju alla en viktig del av andra också och vi påverkar varandra i allt vi gör.
Även om man känner att man inte har så stor del i andras liv så har man större funktion än man förstår.
För mig har du en av de största delarna i mitt liv.
Vetskapen om att du finns får mitt pussel att glänsa.
Även om du inte hör av dig och även om du skulle vända mig ryggen helt, så har jag ändå vetskapen om att du vackra själ som givit mig så mycket på så många plan: DU FINNS!!
Du existerar och lyser även upp andras liv på någon annan plats just nu bara genom att gå förbi med den energin du lyfte mig med.
Du är en del av mitt pussel vare sig du vill eller inte.
Vi är ju alla ett.
Så om du ger dig själv kärlek och värderar livet så ger du även mig och många andra chansen att värdera livet och du ger oss kärlek.
Vi påverkar alla varandra.
Så när jag sakta börjar förstå att jag måste vända tanken till att vilja leva så gör jag det inte bara för mig själv utan jag gör det för helheten och helheten är livets cirkel.
Livets cirkel inkluderar alltet.
Tar du bort något ur systemet så rubbas flödet, och vårdar du inte dig själv så rubbas flödet, och alltet blir påverkat, så som moderjord blir påverkat när vi rubbar hennes livsflöde med all förstöring. förstörs en organism så rubbas en annan, som påverkar den tredje osv.
Så till dig och mig och vår vän så vill jag säga att vi måste se till här och nu.
Här och nu så lever vi som jordmänniskor, och vi har blivit satta här för att vårda våra liv med kärlek och tacksamhet för allt vi går igenom, lära oss av våra känslor som tar oss på livets "berg o dal banor" .
Låt oss tillåta oss att för en stund vara i känslan att finna lugn i att dö men låt oss inte tappa värdet över att vi fått ett jordeliv och fastna i tanken och sluta att vårda oss själva.
Vi kan vara i känslan för en stund eftersom den vill få oss att förstå vad vi har att jobba med hos oss själva, men vi får inte följa tanken fullt ut genom att sluta vårda och värdera vårt liv som vi har just nu.
Jag är glad att du går till din läkare.
För när du vårdar dig själv så vårdar du även mig, för du är en viktig del av mig.
En stooooor viktig del.
Jag ser din text, jag ser din tanke, jag ser ditt lilla barn, jag ser dig.
Jag älskar allt jag ser och jag tittar på dig med alltets och kärlekens ögon.
Du är en del av alltet och jag är en del av alltet.
Om du blundar så ska jag vara dina ögon, precis som du har varit mina när jag blundat.
Jag ska andas åt dig när dina lungor inte bär luft precis som du andats åt mig när jag tappade förmågan att finna luft.
Jag ska göra detta utan att du noterar det, jag ska inte tränga mig på, jag ska bara sända dig den kärlek du behöver för att du ska klara finna det du söker inom dig.
Jag ska och kan inte ersätta din egen förmåga att hitta kärleken till dig själv, ditt inre barn och livet; jag ska bara förgylla den så du kan se dig själv ur mitt perspektiv eftersom du är en del av mig och jag är en del av dig och vi är alltet.
Jag gör detta för alltet, jag gör detta för dig, mig och alla andra. Jag gör detta eftersom jag har fått gåvan att kunna älska.
Jag älskar dig.
När jag skriver dessa ord så menar jag det från botten av mitt hjärta och det är inte ord som missbrukas, utan det är ord och mening som expanderas för varje gång jag säger det till dig eftersom min kärlek till dig och till alltet bara växer ju mer jag ger utav det.
För jag har fått gåvan att känna kärlek och det är det största i livet.
Du är en gyllene pusselbit i mitt liv vare sig du vill eller inte.
Även om jag har 1 000 000 andra i mitt liv så är ingen lika vacker och unik och har sin givna plats så som du har i mitt liv.
Var i nuet och bär vetskapen om att allt du upplever är viktigt så länge du ger det hälsosam energi.
Om mina ord inte givit dig något så radera meddelandet och glöm bort dom. Dina behov är det viktiga i detta nu.
Ingenting annat. ♥♥♥ NAMASTÉ

[M.E.]

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar