26 aug. 2012

Hand i hand (av Carola Liva Lind)





Text och bild lånad av Carola Liva Lind

Att följas åt. Sida vid sida

Inte bakom, inte framför, inte långt ifrån


Sida vid sida


Som två synkronicerade stöttepelare


Som exakt avväger den andres behov


Sår egen näring


Låter sina rötter flätas samman


Aldrig sågar av en gren för den andre


Låter varandra fingrar flätas samman


Själar smälta ihop


Till enhetlig kreativitet


I ett gemensamt varande där den ene njuter och den andre njuter för att den ene njuter


Utan avund eller missunnsamhet


Med det bästa i hjärtat för den andre


Alltid lojalt sätta sig själv först så att den andre kommer först


Alltid vattna sin egen själ så at den andres inte skrumpnar


Tillåta alla, precis alla känsloyttringar som existerar


Hylla ilska


Hylla gråten


Hylla oförutsedda händelsers effekt


Hylla individen


Tillsammans

Hand i hand med båda händer

Stolt se dig växa för då växer jag


Stolt visa upp dina dåliga sidor för då vet jag du är sann


Milt forma min kropp efter din även när det regnar


Se mitt förflutna som ett bra kapitel att läsa på äldre dagar


Alltid vara modig nog att vara rädd


Alltid vara öppen med allt som jag är rädd för då du älskar att krama min rädsla


Aldrig sätta vänners tyckande eller din image före min litenhet


Hand i hand även i det stora, när alla stjärnor lyser


Tillsammans sjungande vid elden på stranden


Lekande med barnen, vettvilligt i gräset


Se varandra


Se igenom varandra


Se på varandra vad du behöver


Önska mitt bästa oavsett vad


Aldrig härska, aldrig behöva behärska, bara acceptera


Låta huden växa samman


Tungorna tala tillsammans


Ögonen blick stråla ihop


Utan krav på polish


Utan krav på hel och ren


Utan krav på märken och status


Bara smutsigt rent intimt innerligt skönt och avslappnat vi


Frisläppta


Från samhällets alla krav


Frisläppta själar lösgjorda från mina egna bojor


För att slingrande samsas om så liten yta så möjligt i det stora hela


För att tillsammans


Upptäcka


Resten av livet


I djup


Kärlek


Nu.

[Carola Liva Lind]

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar