13 jan. 2013

Livets önskan… (av Sanna Nova Emilia)

Dikt och bild lånad av Sanna Nova Emilia

En dikt
Ett ord
Ett uttryck
Ett kärleksbudskap
I sin fullständighet
I sin enkelhet
Jag vill älska dig
av hela mig
Jag vill älska dig
med allt mitt jag
Jag vill älska dig
Överösa dig
Ge till dig
av min gränslösa kärlek

En blick
En smekning
Ett leende
En kyss
En reflektion av mig själv
i dig
Jag vill att du älskar dig själv
lika mycket som jag
Jag vill att du älskar dig själv
och att du ser ditt eget värde
så att du förmår ta emot mig
För jag är värdefull!


Jag vill att du känner din egen storslagenhet
så att du förmår ta emot mig
För jag är storslagen!
Jag vill att du inser att du förtjänar att vara lycklig
så att du förmår ta emot mig
För jag är glädje!
Jag vill att du förstår att du förtjänar att vara älskad
så att du förmår ta emot mig
För jag är kärlek!


Jag ger till dig
Inte för att få tillbaka
Jag ger till dig
För att bli emottagen
Jag ger till dig
Inte för att bli älskad
Jag ger till dig
För att jag älskar att älska
Så ta emot!
Se!
Känn!
Fånga allt jag ger till dig!


För när du inte förmår ta emot min kärlek
så begränsar du den…
När du inte inser att du förtjänar den
så dör den…


[Sanna Nova Emilia, 2010]

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar