13 okt. 2010

Våta drömmar

Tidigare publicerad den 13/10-10 på Sigges radioteater

Vaknade med "våta drömmar" för första gången sen jag vet inte när. I alla fall första gången jag drömt (vaket eller sovande) om sex sedan min senaste relation tog slut. Och varför skulle jag? För mig är sex inte ngn primär längtan, först när jag upplever närhet med ngn väcks lusten.

Sex är heller aldrig bara sex. Sex är det ultimata uttrycket för Närhet, Kärlek, Närvaro, Härvaro och Enhet, och inte bara en resa mot utlösning, det behöver inte nödvändigtvis ens innefatta penetration eller utlösning. Hederligt hångel är fantastiskt, massor av lek, kyssar, kel och beröring bara helt apropå i vardagen. Utan ngn omedelbar fortsättning. Då är sex som bäst för mig.

Och som allt som har med Kärlek att göra, det handlar inte om att vilja ha ngt utan om att lägga in ngt, i Närvaro och Härvaro. Att ge, och att ta emot, att ta emot är också att ge.

Kanske är det i älskogsmötet som vi lär oss känna igen att vi verkligen är Ett med Allt.

Sex är en helhets-upplevelse, hjärnan, sinnena och Hela kroppen är en erogen zon. När sex är som bäst är vi inte "human beings" vi är "sexual beings", som njuter av att se och ge varandras njutning i ett fantastiskt kretslopp.

Ahhh! Bara liksom =) Fira Livet!

Svårt att sätta ord på det.

2 kommentarer:

  1. Ingen kommentar här... får jag råda bot på :) Instämmer till fullo. Lusten finns inte utan att man har den speciella och då flödar den desto mer. Med sex kommer man i samma tillstän som i meditation och man blottar sig för varandra i alla ens tankar och känslor.Man blir ett med varandra och universum.
    ljus och kärlek

    Gunilla A

    SvaraRadera