16 okt. 2010

Nöjd

Tidigare publicerat den 16/10-10 på Sigges radioteater

En klok vän ställde frågan: "Vad vill du ha mer av i ditt liv idag?" Ofta har jag själv också ställt samma fråga. Bråkdelen av en sekund vacklade jag till, sedan tänkte jag: "No way! Jag tänker inte medvetet sätta mig ner och leta efter brist i mitt liv!"

Jag är fullständigt Nöjd med mitt liv som det ser ut idag. Mitt liv är fyllt med Tacksamhet, Närvaro och Kärlek. Jag har de pengar och den tid jag behöver. Jag känner mig fullständigt Trygg och Lugn, fylld av Tillit till att Allt är bra precis som det är. Jag är Stolt över att vara ett bra redskap för Kärleken att uttrycka sig genom.

Så klart är det konstruktivt att flytta fokus från det som inte är bra till vad vi vill ha ist. Men den tanken här ovan tar det hela ett steg längre. Genom att vara Här och Nu - fullständigt Tacksamma och Nöjda med det som Är. Och genom att vara Stolta över de uppgifter vi har i livet. - så överlämnar vi åt Livet att skapa nästa ändå mer storslagna version av den Vi Är, och genom att se vårt Värde i det vi gör så överlämnar vi åt Livet att använda oss.

Nog fungerar attraktionslagen, men den är ingen automat som vi stoppar önskningar i för att sedan få Jack-pott varje gång. Attraktionslagen svarar på energier, den energi vi har får vi mera av.

Jag vet, det är lätt för mig att säga, jag som befinner mig i Tacksamhetens och Tillitens positiva spiral. Men vi har alltid valet att medvetet skapa vårt nästa mest storslagna Jag. Det vi känner, och därmed vår energivibration, svarar på det vi tänker. Och var vi än befinner oss just nu, så finns det Alltid en tanke som känns Bättre, det finns Alltid ngt som vi kan vara Tacksamma för. Och oftast kan vi se på händelser i Livet, Stora eller Små, som oberoende av hur de har sett ut och upplevts i stunden, har lett till ngt Gott. Det ger Oss en möjlighet att känna Tillit till Livet. Att se Livet som en Vän.

Det som Är, är varken bra eller dåligt, det bara Är!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar