18 feb. 2011

Kontaktannons från Mig till Mig

Fick till mig denna övning av Fantastiska Vännen Carola Lind
Att skriva en kontaktannons riktad till  mig själv som ett sätt 
att bjuda in min Storhet och sammansmällta med den

Välkommen att vandra Nära vid min sida
Du som ser Kärlek som en Närvaro som Accepterar dig själv och mig fullt ut
Gränslöst!
Du som kan stå ensam och oberoende
Men ändå vill bjuda in mig i ditt Liv
Du som kan Skratta och Leka
Du som kan knyta an utan att bli beroende
Du som vill släppa mig Fri att vara den jag är
Du som vill vara Fri att vara den du är
Du som vågar se ditt mörker och se Ljuset på andra sidan
Du som vågar se mitt mörker
Du som vågar stå kvar i ditt Ljus och se mitt Ljus
Du som är Stolt över den du är
Du som kan vara Stolt över den jag är utan att känna dig mindre
Du som är vän med dig själv och Livet
Du som kan vara Ärlig och Närvarande i varje möte
Också i mötet med dina rädslor och med mina rädslor
Du som ser Sex och Lust som en pågående Närvaro i Relationen
Som ett sätt att fira Livet och Kärleken tillsammans
Ord, Blickar, Beröringar, Kramar, Hångel och Älskog
Du som finner Tryggheten i dig själv
Du som vill följa ditt Hjärta i varje stund
Du som kan vara Passionerad och Inspirerad
Men också vila i Tystnad och Stillhet
Du som kan låta ditt Intellekt dansa med mitt
Föra och följa om vart annat
Du som kan ge Kärleken fri att uttrycka sig som den vill

Du Är Jag och Jag är Du
Tillsammans är vi Ett … VI

2 kommentarer:

  1. En underbar text , som ger en frost brytningar och en svag förhoppning om att precis så som jag vill ha det ,. både mot mig själv och med min partner. Samtidigt som texten ger en känsla av hopplöshet , HUR skulle detta kunna hända mig , och så stramar man upp sig och tänker det , är väl något som jag är värd,. och önskar mig sådan kärlek, och närhet - åtminstone sådan kärlek till mig själv, Jag ger ju det till mina barn. fast det är något som är mera självklart konstigt nog-
    Att vara i närvaro av önskan ger en ändå hopp..
    Kramar till dej min vän som ger --

    Gunilla W

    SvaraRadera
  2. Kramar till dig Gunilla!
    Tack!
    Följ gärna länken under fotot, de övningarna som finns där hjälper oss att göra det möjligt!

    SvaraRadera