4 feb. 2011

Be om lätthet

Vi har så många invanda talesätt som säger saker som: ”Vill man vara fin så får man lida pin”, ”Smakar det så kostar det”, ”Inget i livet är gratis” Etc.

Men vi behöver inte ha det besvärligt för att det ska bli bra. Vi behöver inte prestera för att kunna skörda glädje och frid. Vi behöver inte kämpa för att växa… inte alltid.

Vi har mkt att vinna på att inte fly från det som känns svårt och jobbigt men vi behöver inte ha det jobbigt för att kunna må bra.

Vi behöver inte brinna för att sedan återfödas ur askan som Fågel Fenix, vi kan vara en örn som svävar ansträngningslöst på vinden.

När Livet serverar mig ngt obehagligt gång på gång då vet jag att det är en gåva förknippat med detta. I mörkret finns fröet till ljuset. Men jag behöver inte ngt mörker, personligen för att kunna vara i ljuset, mörkret finns redan.

Jag flyr inte det som Är (utom när jag gör det) men jag ber om lätthet.

1 kommentar:

  1. det är svårt att inte se mörkret som det som ger liv när man är mitt i det ,, ljuset kommer inte av sig själv alltid. men det är skönt att tänka tanken att jag behöver inte må dåligt , det är ingen som kräver det , ingen kräver heller att jag ska må bra,
    utom jag då, jag mår bra ,. fast det är mörkt ,. jag har saker att se fram emot. det som ska komma
    det som är mig givet
    och det är en skön känsla att vänta på något gott ---- kram och tack till din inspirationstråd,, älskar...

    SvaraRadera