21 feb. 2011

Tomrum (av Carola Lind)

Ännu några vackra ord ur Carola Linds Tomrum

Tomrummet är utrymmet mellan Respekten för Mig, från Mig och Tillåtelsen av Mig, av Mig. Här ÄR Jag.

Det är Här jag nyttjar Allt.
...
Skapar av Allt.

Är min egen Mästare.

Tomrummet är för Mig, gula chakrat och där jag har möjlighet att lära mig om Egot.

Att ta plats, att ge mig själv plats, eller att lära mig bara vara, platsen som jag Är.

Tomrum är ett mellanrum mellan då och nu, nu och sen.

Tomrum är där man får perspektiv.

Tomrum är där man kan låta bli men också tillåta sig.

Tomrum är där man kan förstå att utan svart har vi inget vitt.

Tomrum är de rum som Magikerna kan.

Tomrum är den tystnad vi ibland söker och ibland skyr.

Tomrum är den plats där det SKER. Det som Sker. När det sker.

Tomrum är för mig, den kvalitets-sättare som Är, min riktlinje för nästa steg.

Tomrummets kvalitet anger alltid kvaliteten på varandet i nästa varande.

Tomrum är vackert. Rent. Om vi låter det vara. Så.


[Carola Lind]

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar