21 juli 2011

Kolibri

Drog ett MedicineCard i morse för Här och Nu.... Fick kolibrin...

Dagarna innan hade jag varit på ett underbart Kärleksmöte... Mött många andra, Mött mig själv i Kärlek....
Parallellt med detta möte har jag haft ett mera Fullständigt Nära möte....

Som Alltid i Nära möten dyker det upp tankar och Känslor...
För mig är möten Närhet på olika plan: Fysiskt, Känslomässigt, Själsligt, Intellektuellt och Sexuellt. För det Fullständiga mötet behövs, tror jag, alla dessa fem ekrarna på "Kärleks-Närhets-Hjulet" Men alla har vi olika Kärleksspråk, och varje eker i sig kan också fylla oss med Kärlek och Glädje.

Mitt huvudsakliga och tror jag Allas ursprungliga Kärleksspråk är den fysiska närheten, Kramar, Beröringar, Smekningar och Pussar. För mig i möten med många är därför det absolut starkaste om jag kan mötas huvudsakligen i Fysisk Närhet. Detta möten fanns i mängd på Helgens stora Kärlekmöte. Jag flög som en kolibri, från blomma till blomma, sög den fysiska Kärleks-Närhets-nektaren, samtidigt som jag befruktade alla blommor som välkomnade mig med Kärlek Bra så! Helt Underbart med alla dessa Kramar! Även om flera av de andra Närheterna inte fanns med i stunden. ♥♥♥
Andra på mötet hade andra Kärleksspråk , några sjöng och spelade, andra Tröstade och Helade, några hjälpte varandra med tälten, andra bjöd på mat, somliga bjöd på sin Humor, en del var bara där med sin Närvaro trots sin rädsla, några delade med sig av sin Visdom. Allt är lika gott. Var och en Älskar efter sin fason, inget är bättre eller sämre bara olika Kärleksspråk.

I andra möten på tu man hand, eller med få, kan mötet för mig bli mera Fullständigt, då har vi möjlighet att prata och få ett Intellektuellt möte, med flera ekrar på Hjulet fyllda följer lättare de andra efter, Hjulet börjar snurra, Kramar, samtal, Känslor, Själslig Gemenskap, och kanske Sexuell Lust (som mycket väl kan uttryckas i Lek, Kreativitet eller Passion).

I en del möten på tu man hand finns alla ekrarna med lika mycket, Hjulet snurrar jämt och fint utan någon obalans ♥♥♥

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar