3 juli 2011

Välsignade Gudomliga amöbor

FRI FRI FRI!
Var och en är född Fri
Fri att vara sin egen Gudom!
Fri att skapa sina gränser
Fri att gå in i andras lådor
Fri att åter spränga väggarna
Sväva ut över bräddarna
Dra sig samman likt den oändligt lilla
och samtidigt oändligt innehållsrika
Kärnan i ett svart hål
Innehållande ALLT!

Vill du vara en människa eller en amöba?
(ord ur "Döda poeters sällskap")
Jag vill vara en mänsklig amöba
Utan någon fast form
Själv bestämma form och storlek

Och jag önskar mig en Värld av
Mänskliga amöbor
Människor med total makt
Över sitt Liv
Sin Form

Var och en sättande sina gränser
Var och en fattande sina beslut
Fattande nya beslut och förkasta de gamla
Utan att någonsin
Kliva över någon annans gränser
Med vett och vilja

Makt och Vilja att ta ansvar för varje sitt beslut.

VÄLSIGNADE Vare VI!
DU och DU och DU
JAG och JAG och JAG

Vi Fria Ansvarstagande oformliga
Okonformliga
Mänskliga Amöbor

♥♥♥

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar