22 juli 2011

Undanflykter

Vad skyller du på för att inte må bra, för att inte vara i din fulla kraft?

Skyller du på din barndom?
Skyller du på föräldrarna?
Skyller du på skolan?
Skyller du på svek?
Skyller du på sjukdom?
Skyller du på exmaken?
Skyller du på frun?
Skyller du på jobbet?
Skyller du på ekonomin?
Skyller du på regeringen?
Skyller du på orättvisor?
Skyller du på droger?
Skyller du på barnen?
Skyller du på åldern?
Skyller du på religionen?
Skyller du på Gud?
Skyller du på djävulen?
Skyller du på  övergrepp?
Skyller du på  ”alla män”?
Skyller du på slumpen?
Skyller du på omständigheterna ?
Skyller du på vädret?
Skyller du på trötthet?
Skyller du på tidigare Liv?


Då gör du dig till offer för något utanför dig!

Jag har skyllt på flera av dessa. Och varje gång jag gör det så slipper jag att ta ansvar för vem jag är och vad jag gör.

Vad skulle hända om jag Levde Fullt ut 100% ?
Vad skulle hända om jag alltid lyssnade på mitt Hjärta?
Vad skulle hända om jag förverkligade mina Drömmar?
Vad skulle hända om jag vågade Älska 100% Vidöppet!?

Vad är jag rädd för? Vad är det värsta som kan hända?
Om jag misslyckas då har jag ingen att skylla på.

Måhända så var det saker som inte var bra i min barndom, Måhända att min kärlek blivit avvisad, Måhända  har jag blivit sviken.

Men det finns också mycket bra, mycket Kärlek som jag har med mig… Varför har jag packat alla de tunga stenarna överst i min ryggsäck? Så att de är det enda jag kan se? Varför har jag lagt allt det mjuka och gosiga längst ner där jag inte kommer åt det?

Bort tunga stenar, jag behöver dem inte längre! Bort med dem så jag kan se allt det Fina, All Kärlek!

Jag fokuserar på det som var bra, i allt det som var. Och bestämmer mig för att LEVA 100% Sann! Naken! Älskande!

Mitt  Ansvar
Min Makt
Över
Mitt LIV!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar