22 maj 2012

Högre syfte... (av Kalle Johansson)

Text och illustration lånad av Kalle Johansson
Var och en av oss har något betydelsefullt
att bidra med i det här livet...
Det kan kanske kan kallas ett högre syfte,
detta bidrag... Och det största bidraget
jag kan göra är att stå för mej själv,
mina tankar, mina känslor, för den jag har
varit och vem jag är idag.
.
Och att jag vågar öppet och ärligt dela
med mej av min väg, tror jag är ett
av mina högre syften. Att jag kanske kan
ge vidare en liten strimma hopp om ett
bättre liv som jag fick av andras högre
syften för snart 3½ år sen, inne i fängelset.
.
Och för att behålla det välmående jag har
idag så ska jag försöka ge det vidare...
Det jag ger det får jag... Så enkelt är det.
.
För mej innebär det att alltid,helt och hållet,
ärligt och öppet,vara mej själv.
Och göra de saker jag älskar och som
inte skadar mej eller andra.
.
Att göra de saker jag vill och njuta av
livet den enda gång jag kan...
Alltså precis NU...
.
När jag lärt mej att följa mina
känslor, mina drömmar och visioner,
och lär mej att ta till vara på det just nu,
då lär jag mej att se mitt högre syfte.
.
Varje ögonblick är ett skapande ögonblick,
och varje skapande ögonblick innehåller
oändliga möjligheter. och det är jag som väljer
om jag skapar eller förnekar mej själv
att ta vara på mina chanser.
.
Mitt högre syfte är att vara mej själv
och njuta, ta vara på livet och visa
kärlek till mej själv och andra...
Inte igår, inte i morgon....
.
Utan precis nu....
.
Vad har du för högre syfte?

[Kalle Johansson]

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar