19 maj 2012

Leka våra lekar

Har haft en lång period när jag har varit trött på alla medvetna och omedvetna sociala spel både hos mig själv och andra, har inte behövt dem, och har mått ganska bra utan... meeen TRIST och meningslöst.

Men härom dagen så bara kände jag att det här kanske är vad allt går ut på, ett spännande spel, en lek. Livet som nyfiket Leker sina möjligheter bara för att uppleva.

Just nu känns det inte längre meningslöst, inget är "på allvar", bara en spännande lek.... och mest spännande är väl Kär-leken.

Vad vet väl vi egentligen? Vad är det som får oss att Älska?

Hur mycket är min längtan? Hur mycket är hormoner eller Våren? Blir jag kanske Kåt på din uppmärksamhet? Eller finns det ett Själsligt band?

Spelar det någon roll egentligen?

Huvudsaken är väl att vi Älskar och Respekterar varandra, Att vi vill varandra Väl och har roligt tillsammans!
Upplever varandra, Livet och Kärleken!

Lek Väl!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar