1 maj 2012

Slumpen - Försynen

Häromdagen satt jag med några vänner, vi konstaterade att 4 av oss och ytterligare en gemensam vän hade connection till en liten ort med ca 100 invånare 140 mil härifrån, och det är inte vår anknytning till orten som fört oss samman. Visst är det märkligt, flera av oss har ingen anknytning till någon annan ort i närheten av denna. Vad meningen med denna "slump" är vet vi inget om, men märkligt är det.

Dock finns det en mängd andra tillfällen i mitt och de flesta andras liv då "slumpen" spelat stor roll för den vändning som vårt liv har tagit. Det kan vara människor som dyker upp i vårt liv som "vägvisare", böcker som plötsligt pockar på vår uppmärksamhet, som visar sig ha liknande funktion.

Ganska ofta får jag höra från människor att bloggen handlat om just det de behövde höra just nu... så klart händer det inte varje dag och inte samma människor alltid, men det händer påtagligt ofta. Likaså möter jag själv ofta texter och annat som säger just det jag behöver höra just nu.

Hur det fungerar och varför detta händer kan vi inte veta, men för mig är slumpen ingen slump, för mig är det snarare FÖRSYNEN, som om vi ingår i ett väldigt avancerat system av oändligt med sammanlänkade händelser, som ständigt förändras och uppdateras, och att faktiskt inget som händer saknar mening och funktion. Om det är vi själva som med våra energier påverkar det som händer runt oss, eller om det finns en högre plan vars energiväv vi ingår i spelar egentligen inte någon större roll för mig, det enda som är viktigt för mig är att allt hänger ihop och att allt har en mening.

Under några dagar kommer jag att vara borta från nätet. Passa på att använda detta tillfälle till att slumpa ditt eget blogginlägg för dagen, och fundera över vad det har att säga dig, vad har det för mening för dig?

Följ länken nedan, och klicka på "Inspiration" i menyn, så får du just det inlägg som du behöver just nu. Alternativt så kan du dra ett eller flera tarotkort med min högst personliga tolkning.

Tycker du om vad du läser så får du gärna länka texten på Facebook eller andra sociala medier.

Lycka till!

Klicka på bilden för att
slumpa "din egen" text!

2 kommentarer:

  1. Hejsan!
    Hittade hit via en viss sida och text! Den berörde mig,blev lite avis att man inte upplevt sån ren och fin kärlek ännu. Du skriver bra!
    Har själv en nystartat blogg för vuxna läsare,vore kul om du ville läsa och säga vad du tycker..
    Kram Nettan

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack Nettan! Nu har jag läst och kommenterat. Nice!
      Kram

      Radera