28 maj 2012

När jag är som fulast (av Dominique NVC Costa)

Text och bild lånad av Dominique NVC Costa
När jag som fulast - ler min själ inombords - för jag vet att en dag kommer jag att känna mig som världens vackraste - för jag har den fula dagen att jämföra med.

Den dagen jag är fattig - ler min själ inombords - för jag vet att en dag kommer jag att känna mig som världens rikaste - för jag har den fattiga dagen att jämföra med.

Den dagen jag är sjuk - ler min själ inombords - för jag vet att en dag kommer jag att känna mig som världens friskaste - för jag har den sjuka dagen att jämföra med.

Den dagen jag är grymt behandlad - ler min själ inombords - för jag vet att en dag kommer jag att känna mig som världens mest omhuldade - för jag har den grymma dagen att jämföra med.

Den dagen jag lider - blir jag vän med smärtan och skriver - mig igenom djupaste mörker till intensivaste Gudomliga glädjen...

Jag lider, jag plågas, jag har smärta - och det gör mig så levande, så död, så njutande så komplett - jag kan aldrig älska så hett som i dödens gränsland...

Jag måste nog erkänna att två av mina bästa vänner är smärtan och döden..

Jag är så tacksam -

Jag arbetar idogt med Tillit till Regnbågsbron, då är alla gränser borta - och jag är lika nära de jag Älskar här som då - oavsett dimensioner.. Det är härligt att leva - när man längtar döden så hett - det är härligt att vara död - då man längtar att leva igen - efter en stund mellan världarna, sugen på nästa kurs i Evolutionen...

Jag är inte så rik, ganska ful, och en massa på minuslistan - och vet NI - aldrig, aldrig någonsin har jag känt mig så Rik och så full av hopp..

Det är lagen om alltings polaritet..

En annan lag - jag lyder är Attraktionslagen... Dock inte i denna fria text..

Då jag attraherar - gör jag det med stil - och då önskar jag endaste det optimala för mig.. ;-)

Lite sköna tankar i natten - från en luttrad själ ♥

[Dominique NVC Costa]

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar