22 sep. 2012

Höstdagjämning

Idag är det höstdagjämning, balans råder mellan natt och dag som just idag är lika långa. För mig är solstånden ett bra tillfälle att se över mitt Liv och var jag befinner mig just nu.

Höstdagjämningen handlar om balans. Råder det balans mellan ljus och mörker? mellan himmel och jord, andligt och materiellt... ? Balans handlar om Livets rytm och om andningen. Just nu har jag återigen problem med min andning, med en sönderhostad hals. Varför? Brister balansen mellan in och utandning i mitt liv?

Höstdagjämningen handlar också om skörd, om att ta emot livets överflöd, och skördar det gör jag, jag befinner mig i ett Underbart flöde där det bästa kommer till mig. Jag har en Underbar Kärlek som nyss kommit in i mitt Liv, i form av en fantastiskt Vacker människa. En Kärlek så fylld av Glädje, Frihet och Kravlöshet som jag aldrig förr har upplevt. Samtidigt har en dröm börjat nå sitt uppfyllande i mitt Liv, drömmen om det enkla oberoende Livet börjar ta form. Ett enkelt hus har på ett helt magiskt sätt blivit mitt och bara mitt, ingen bank äger merparten av det.

Trots friheten och kravlösheten tar dessa två Kärlekar upp och styr det mesta av mitt liv. Jag Längtar att vara i den flödande Kärleken som jag delar med en annan människa, att ta in den men också ge ut den. Jag Längtar att skapa vidare i mitt enkla boende. Dessa båda Kärlekar vill jag ge min tid, mitt engagemang, och min uppmärksamhet. men huset bygger sig inte själv, även om jag äger det så behöver jag resurser för att skapa mitt enkla Liv i det, resurser som jag i stor utsträckning måste skaffa genom att jobba ihop pengar till dem.

Stort fokus läggs på det materiella och på det känslomässiga, men det andliga får mindre utrymme. Där jag går med fötterna nerkörda i myllan och Hjärtat fyllt av Glädje och Kärlek behöver jag väga upp detta med att ge himlen och det andliga mer uppmärksamhet. Jag behöver konekta mig med Alltet och påminna mig om att jag är en del av Alltet. Föra ner Himlen i Hjärtat och Jorden.

Dags att fira höstdagjämningen med en utesittning.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar