24 apr. 2013

Livet målar (Tack Sanna Isaksson för inspiration)

Idag Accepterar jag allt som det Är, Livet självt Coachar och Vägleder mig. Mina Möten, min Inspiration och min Intuition Leder mig precis dit jag ska just nu. Mina tankar är min Bön.

Allt jag möter är till för mig, Det är färgerna på Livets palett som det använder för att måla upp det jag behöver se. Gång på gång målar Livet upp bilden som leder mig nästa steg ända tills polletten trillar ner och jag ser det som Livet försöker visa mig.

När jag kämpar för att må bättre eller för att finna svaren, när jag söker vägledning eller använder allehanda "verktyg" för att ta mig fortare fram i Livet, är det enda jag gör ofta att jag målar över bilden som Livet målar till mig.

Meditation, Terapi, Coaching, Självhjälpsböcker, Affirmationer, Ceremonier, Kurser, Healing, You name it... i all ära, det är viktiga verktyg och de behövs. Jag hade inte varit där jag är eller den jag är idag om jag inte haft alla dessa verktyg, och visst händer det att jag mediterar när jag har svårt att somna om eller gör en läkeprocess eller en lägereld när jag känner att jag sitter fast. Jag betraktar mina tankar och försöker undvika destruktiva formuleringar, 
men det är mera som medicin för att hjälpa läkandet på traven. Jag gillar att ge mig en stund ensam med Livet varje morgon, på solstånden gör jag ofta små ceremonier för att Hedra Livet och behålla kontakten med det,

Idag är mitt viktigaste verktyg Tillit till att Livet kommer att måla upp precis allt jag behöver se, och jag Accepterar och möter mig själv i det jag ser även om bilderna ibland inte är vackra, för jag kan väldigt sällan gissa vad den halvfärdiga bilden kommer visa mig till slut. Det som kan verka otrevligt brukar oftast sluta som en vacker bild för eller senare bara jag ger livet tid att måla färdigt, och nästan alltid är det så fantastiskt skissat att jag aldrig skulle kunna räkna ut det bättre själv, bara jag låter Livet hållas och tålmodigt betraktar bilden som växer fram och det den väcker i mig.

Det finns inget att förändra, det finns inget som jag kan göra bättre än Livet.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar