28 apr. 2013

Otrohet

Jag har aldrig mött en människa som har precis samma Intressen och Behov som jag. Jag tror inte ens det är möjligt, lika stor är chansen att möta någon med exakt samma fingeravtryck. Det finns inte två människor med samma Erfarenheter och Bakgrund, inte ens två enäggstvillingar som vuxit upp tillsammans får uppleva detta för de måste ändå förhålla sig till varandra.

Därför tror jag inte vi kan vara Allt för någon annan människa, vi behöver flera människor ikring oss för att vi ska kunna vara oss själva fullt ut, växa och utvecklas som individer.

Jag kan ärligt säga att jag nog skulle ha svårt att dela en partner sexuellt med en annan människa, men om vi av någon anledning inte kunde ha ett bra sexliv tillsammans så tror jag att jag skulle fixa även det, hur skulle annars min partner kunna få alla sina behov tillgodosedda.

Otrohet handlar inte om sex, för mig utan det handlar enbart om Ärlighet och Respekt.

Kärlek och Relationer ska inte vara Begränsande utan enbart Vidgande och Tillåtande.

När partnern tillgodoser de behov som inte jag kan tillgodose utanför relationen gör det det möjligt för både henne och mig att växa och utvecklas, men om det sker bakom min rygg och i hemlighet upplever jag det som respektlöst och oärligt, jag känner mig lämnad utanför och förlorar förtroendet för henne. Jag tappar Tilliten och undrar vad det är jag inte får veta, varför jag lämnas utanför.

Jag behöver inte veta allt om det som sker, och vill det kanske inte ens, men jag vill inte att partnern har hemligheter för mig. Det upplever jag som respektlöst.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar