26 apr. 2013

Vad mer är möjligt...

Jag avskyr den meningen, som om det skulle vara förbjudet att vara Nöjd! Jag vet att jag tolkar den fel då men det är trots allt vad jag upplever att den säger till våra hjärnor: "detta är inte bra nog"

Fast det finns tillfällen när jag kan nästan tycka om och förstå meningen....

Länge har jag klacifiserat den goda vänskapen som idealrelationen, man vill varandra bara väl, respekterar varandra som man är och ställer inte krav eller försöker förändra varandra. Jag har tänkt att det borde vara möjligt i en parrelation också... men man har ju aldrig sett det och tanken har väl lite känts som en fantasiskapelse, inte riktigt på riktigt.

Men nu har jag mött det i en Underbar relation som var just så från början till slut, till och med avslutet var Vackert, Känslosamt och Kärleksfullt, dock var den kanske för trygg och blev tagen för given så att vi trots allt missade att var vaksamma för de av våra rädslor som alltid finns i ett nära möte. Så gick det som det gick trots allt....

Och självklart är jag Ledsen och även Arg, men mycket Tacksamhet, Hopp och Kärlek fyller mig också... Nu är det möjligt, min drömrelation finns på riktigt!

Och då känns meningen plötsligt rätt, Liksom när någon äntligen efter några tiotal år gjorde "det omöjliga" slog världsrekordet på 8.90 meter i längd, då blev det plötsligt möjligt och det började nästan hagla resultat över 8,90 m.

Är detta möjligt så vad blir nästa steg, vare sig det blir omstart eller en i en ny relation så småningom, så kommer jag inte att nöja mig med mindre... och jag kommer inte att behöva det heller, för nu är jag redo för nästa steg...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar