19 apr. 2012

I mötet med dig

Jag tycker om att se mig själv i mötet med dig.

Du är så vuxen, så trygg i dig själv. Det är lätt att vara vuxen med dig.

Så länge jag behövde vara bättre mötte jag de som jag kunde göra sämre.
I mötet med dig finns ingen som är bättre, vi är bra precis som vi är.

Så länge jag behövde någon kunde jag inte vara mig själv.
I mötet med dig är du du och jag jag, och ingen förväntar sig något annat.

Så länge jag behövde bekräftelse blev jag besviken.
I mötet med dig blir jag bekräftad, för jag bekräftar mig själv.

Så länge min Kärlek var krävande avvisades den.
I mötet med dig Älskar jag den du Är, och den jag Är blir Älskad.

Så länge jag hade kontrollbehov blev jag kontrollerad.
I mötet med dig låter jag dig vara den du Är, det är Dig jag vill möta.

I mötet med dig är jag vuxen, men det är inte du som gör mig vuxen.
Det är jag som är vuxen nog att möta dig.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar