6 apr. 2012

Tillfredsställelse (10 bägare)

Enigt Maslows teorier har vi följande behov som måste Tillfredsställas i tur och ordning:

1. Fysiska behov.
2. Psykologiska behov.
3. Sociala behov.
4. Identitetsbehov.
5. Självförverkligande-behov.

Jag skulle vilja säga att det finns ännu ett behov som är viktigare än alla andra: Behovet av Värde. Känner vi inte att vi är värdefulla bara för den vi Är så hjälper det inte hur mycket vi äter, vi blir inte mätta ändå, vi upplever inte trygghet fullt ut oavsett vad, hur många vänner vi än har känner vi inte gemenskap, vårt självförtroende är dåligt fast vi är aldrig så duktiga, och hur mycket vi än uttrycker den vi är blir vi aldrig nöjda. Inget kan fylla hålet inom.

Därför talar 10 bägare till oss om att Tillfredsställa våra behov, men framför allt uppmanas vi att Älska och Acceptera oss själva precis som vi Är.

Baksidan av 10 bägare varnar oss för frosseri av något slag, finns det något som du missbrukar?


Klicka på bilden för att dra
dina egna tarotkort!

1 kommentar:

  1. jag håller med dig fullständigt om att så länge inte värdet för mig som människan jag är tillfredsställs så spelar inget annat någon roll. Det måste dessutom komma innefrån mig själv. Jag måste se mitt värde... Jag jobbar med detta dagligen.....

    Frossar jag så är det i choklad. :)

    Ha en skön påsk .

    SvaraRadera