6 okt. 2012

Jag har gått på glödande kol, jag kan göra vad jag vill (med text och bild av Carola Liva Lind)


 Text och bild lånad av Carola Liva Lind
 
Om jag visste


Om jag visste, att inga hinder fanns, vad skulle jag välja då?

Om jag visste, att alla val var mina, skulle det bli annorlunda så?


Om jag visste, att Tilliten var min, att vara och att ha, hur skulle Jag känna då?


Om jag visste, att möjligheterna var oändliga, vilka tankar skulle jag så?

Om jag visste att alla drömmar kunde bli sanna, vad skulle jag tänka på?


Om jag visste, att begränsningen fanns i min fantasi, hur skulle jag reagera då?


Om jag visste, att inga hinder fanns, skulle himlen fortfarande vara blå?


Om jag visste, att jag kunde välja exakt vad jag vill i livet, skulle vi då vara två?


Om jag visste, att valet är mig fritt att välja, hur skulle jag vilja må?


Om jag visste, att allt är som det ska och inget är fel, hur skulle det gå?


Om jag visste att allt som är, Är på grund av Mig, vilken konsekvens skulle det få?


Om jag visste, att Livet är en projicering, skulle jag ändra något då?


Om jag visste, att Livet är mitt att forma, vem ska jag då skylla på?


(C) Carola Lind


 Klicka här för att ta tre enkla steg förbi dina begränsningar

1 kommentar:

  1. Tankevackert och klarsynt. Vad mer är möjligt när livet är mitt att drömma,skapa och leva?!
    Säger som Sigfrid; Hela universum är till för mig -tjohooo!!! / Mia de Neergaard

    SvaraRadera