19 juni 2011

Om jag visste (av Liva Lind)

 En vacker text lånad från Carola Liva Linds Blogg

Om jag visste, att inga hinder fanns, vad skulle jag välja då?

Om jag visste, att alla val var mina, skulle det bli annorlunda så?


Om jag visste, att Tilliten var min, att vara och att ha, hur skulle Jag känna då?


Om jag visste, att möjligheterna var oändliga, vilka tankas skulle jag så?


Om jag visste att alla drömmar kunde bli sanna, vad skulle jag tänka på?


Om jag visste, att begränsningen fanns i min fantasi, hur skulle jag reagera då?


Om jag visste, att inga hinder fanns, skulle himlen fortfarande vara blå?


Om jag visste, att jag kunde välja exakt vad jag vill i livet, skulle vi då vara två?


Om jag visste, att valet är mig fritt att välja, hur skulle jag vilja må?


Om jag visste, att allt är som det ska och inget är fel, hur skulle det gå?


Om jag visste att allt som är, Är på grund av Mig, vilken konsekvens skulle det få?


Om jag visste, att Livet är en projicerng, skulle jag ändra något då?


Om jag visste, att Livet är mitt att forma, vem ska jag då skylla på?


Om jag visste


Att Inga hinder Finns


INGA HINDER ALLS


Inga gränser


Inga faktorer som kan spela roll


Ingen att skylla på


Ingen som kan stoppa mig


HUR


Skulle jag agera då


I JUST DENNA NU?


Precis här och nu


Hur skulle Du agera då?


Om jag visste


Att inga hinder finns


Tillit till varenda chans


Tillit i varje aspekt


Tillit i varje cell


Tillit till allt som Är


Tillit till natt som dag


Tillit i kvalitet som sker


Tillit till det jag kan bestämma över


Tillit till Alltet


Tillit till min förmåga


Tillit till mig som ett Är


Att vara den Jag kom hit för att vara


I Tillit som rådande faktor


Tillit


Som ett varande


i ett ÄR-ande


Om jag visste


Att inga hinder fanns. Vad skulle Jag välja då?

[Carola Liva Lind]

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar