17 juni 2011

Var inte rädd min vän (av Sanna Nova Emilia)

En vacker text lånad av Sanna Nova Emilia

Var inte rädd min vän
du kan inte säga något fel
du kan inte göra något fel
så länge kärleken leder ditt hjärta
och talar ur din mun

Var inte rädd min vän
du kan inte misslyckas
när du närmar dig i öppenhet
när du sätter ord på det outtalbara
på det smärtsamma och verkliga
hur overkligt det än synes vara

Var inte rädd min vän
du kan inte skada någon
genom att synliggöra den sorg
och den avgrundsdjupa tragedi
som så många vill blunda för
av rädsla att känna sin egen smärta

Var inte rädd min vän
fly inte in i din trygghets kammare
Blunda inte...
Tystna inte...
Öppna ditt hjärta och dina ögon
fortsätt att tala ur din sårbarhet
Se mer!
Var mer!
Ge mer!
Älska mer!

Fortsätt att vara i din sårbarhet
och din kärlek kommer alltid att nå fram...

[Sanna Nova Emilia]

1 kommentar:

  1. Finaste Sanna,

    Dikten går rakt in i hjärtat!
    Den säger ALLT om att inte vara rädd.

    För det finns inget att vara rädd för.
    När hjärtat talar finns ingen rädsla,
    bara KÄRLEK.

    Hur ska man förklara det?

    Det går inte att förklara.

    Man förstår den dagen när det är moget.

    JAG förstår och känner varenda ord!

    Tack Sanna för dina vackra ord!

    SvaraRadera