12 juni 2011

Dreamweaver

Jag är trygg, det är Jag som Skapar mitt Liv, Jag som väver min Dröm.

Väven blir allt tydligare, och tar sakta form i Livet.

Jag ser bilder där jag bor i en by eller ett kollektiv någonstans i Sverige bland en mängd Varma Kärleksfulla Vänner. När vi möts Kramas vi . Det finns alltid en famn för den som behöver där. Ofta äter vi våra måltider tillsammans. Byn är självförsörjande på basmat och energi.

Vid min sida har jag en Trygg Kvinna. Vi lever i en Jämbördig Relation. En relation där vi båda står Trygga och stabila på samma plan. En relation där ett Nära möte är möjligt utan att någon sträcker sig upp eller böjer sig ner mot den andre. En relation med Rak och Ärlig kommunikation. En relation där båda parter tar Ansvar för sina handlingar, ord, val, önskningar  och sår.

Det innebär inte att vi inte servar varandra, det innebär inte att vi aldrig är "svagare" eller "starkare" än varandra. Det innebär inte att den ena ibland tar ett initiativ som den andre följer.

En Jämbördig relation för mig innebär att det finns en balans i allt, att vi båda i lika hög grad servar och tar emot, är "svaga" och "starka", leder och följer.

Själv Jobbar jag i stor utsträckning i byn, dels med odlingarna och byggnaderna, dels med eget skapande av olika slag. Ibland händer det att jag tackar ja till ett uppdrag utanför byn.

En del av detta är inte möjligt ännu på några år av familjeskäl, men reda nu kan jag jobba på att bli självförsörjande på mat, jag kan fixa med huset för att göra flytten möjlig när det är dags.

Jag börjar Väva också Här och Nu så smått... varp och inslag...

2 kommentarer:

  1. oj, detta är min dröm.. detta är min framtid,. här vill jag vara, i denna värld finns det en plats för mig.. att få vara i gemenskap med lika, ensamheten får ge vika...

    det är min väv, mina inslag på livsvarpen..

    jag väver ,,,

    SvaraRadera
  2. jag skrev flera inslag ,, och trode det kommit med .. men det verkar svårt att svara... allafall om det verkar vara flera som kommit med . så är det allafall min stora livsväv...

    SvaraRadera