27 juni 2011

Jag släpper dig fri

Jag släpper dig fri, 
Att vara den du är, 
Där du är.

Jag såg dig.
Jag tyckte om det jag såg.
Jag ville ha dig i mitt Liv.
Jag ville ha dig i min vardag.

Jag började drömma om vår vardag.
Jag skrev ett manus
Där du hade en roll,
Den näst viktigaste rollen.

Det var inte dig jag såg längre
Jag såg den roll jag skapat åt dig
Den hade drag av dig
Men det var inte Du

Så möttes vi
Men det var inte dig jag ville möta
Det var den roll jag målat åt dig

Jag försökte spela upp en scen
Längre fram i manus
En scen som Livet inte fört oss till ännu
En scen där du har en roll
Eller inte

Jag mötte inte det jag drömde om 
Men jag mötte dig 
Och jag tyckte om de jag mötte.

Jag mötte inte det jag drömde om
Men jag mötte mig
Och är tacksam för det.

Oändligt tacksam för vårt möte 
Med varandra
Med oss själva

Jag släpper dig fri
Att vara den du Är
Här och Nu

Jag släpper dig fri 
Att spela den roll
Livet självt skriver åt dig

Jag släpper oss fria
att vara de vi Är
Här och Nu

Jag släpper oss fria
Att spela de roller
Livet väljer åt oss
Här och Nu

2 kommentarer:

  1. Wow... Blir stum av beundran, vilka stora ord. Så vackert och fint <3

    SvaraRadera
  2. Kan bara säga att detta har man gått igenom och idag är jag tacksam över att äntligen förstått hela teatern.

    SvaraRadera